SAMEN STERK!
Hoewel ik ruim op tijd aanwezig was, waren in het clubhuis van ERHV De Waal vrijwel alle zitplaatsen al bezet. De oproep voor het spoedberaad met als thema ‘dierenwelzijn’ dat Sportvisserij Zuidwest Nederland begin dit jaar organiseerde was niet aan dovemansoren gericht. Bestuurders van heel veel hengelsportverenigingen waren aanwezig op deze bijeenkomst die inzichtelijk moest maken waar het in deze kwestie om draait en wat ons allen te doen staat.
Dat er werk aan de winkel is, bleek wel uit de presentatie van marketeer Klaas Dijkstra. Hij kan putten uit dertig jaar ervaring met maatschappelijke organisaties die onder het vergrootglas van de samenleving liggen. De lessen die hij daaruit heeft kunnen trekken, deed hij voor alle aanwezigen uit de doeken. Hoe de georganiseerde hengelsport volgens hem het beste kan omgaan met de uitdagingen waarmee we worden geconfronteerd, lees je in het verslag van deze avond op pagina 54 t/m 58.
Wat uit dit verhaal duidelijk naar voren komt, is dat iedere sportvisser zijn steentje kan bijdragen aan een mooie toekomst voor de hengelsport. We zijn namelijk allemaal ambassadeurs van onze gezamenlijke passie. Ben je hier terdege van bewust, want onder een vergrootglas kan een klein puntje plotsklaps ontvlammen. Daarbij is het niet alleen belangrijk om het goede voorbeeld te geven. Zorg ook dat je de hengelsport bij de buitenwacht positief op de kaart zet – onbekend maakt immers onbemind.
Met al die sportvissers in ons land hebben we gelukkig een ruime voorraad ‘visitekaartjes’ die de hengelsport stevig op de kaart kunnen zetten. Samen staan we immers sterk!
EERSTE WORP
Hoewel ik ruim op tijd aanwezig was, waren in het clubhuis van ERHV De Waal vrijwel alle zitplaatsen al bezet. De oproep voor het spoedberaad met als thema ‘dierenwelzijn’ dat Sportvisserij Zuidwest Nederland begin dit jaar organiseerde was niet aan dovemansoren gericht. Bestuurders van heel veel hengelsportverenigingen waren aanwezig op deze bijeenkomst die inzichtelijk moest maken waar het in deze kwestie om draait en wat ons allen te doen staat.
Dat er werk aan de winkel is, bleek wel uit de presentatie van marketeer Klaas Dijkstra. Hij kan putten uit dertig jaar ervaring met maatschappelijke organisaties die onder het vergrootglas van de samenleving liggen. De lessen die hij daaruit heeft kunnen trekken, deed hij voor alle aanwezigen uit de doeken. Hoe de georganiseerde hengelsport volgens hem het beste kan omgaan met de uitdagingen waarmee we worden geconfronteerd, lees je in het verslag van deze avond op pagina 54 t/m 58.
Wat uit dit verhaal duidelijk naar voren komt, is dat iedere sportvisser zijn steentje kan bijdragen aan een mooie toekomst voor de hengelsport. We zijn namelijk allemaal ambassadeurs van onze gezamenlijke passie. Ben je hier terdege van bewust, want onder een vergrootglas kan een klein puntje plotsklaps ontvlammen. Daarbij is het niet alleen belangrijk om het goede voorbeeld te geven. Zorg ook dat je de hengelsport bij de buitenwacht positief op de kaart zet – onbekend maakt immers onbemind.
Met al die sportvissers in ons land hebben we gelukkig een ruime voorraad ‘visitekaartjes’ die de hengelsport stevig op de kaart kunnen zetten. Samen staan we immers sterk!
SAMEN STERK!
EERSTE WORP